20 червня 2011 року в Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту відбулася нарада проректорів Інститутів післядипломної педагогічної освіти щодо стовідсоткового оволодіння вчителями шкіл основами інформаційно-комунікаційних технологій. За результатами наради профільне міністерство сформувало низку рекомендацій, які мають допомогти освітянам оволодіти основами ІКТ та підвищити серед них рівень обізнаності з інноваційними трендами. Разом з традиційними формами оволодіння інформацією, Міносвіти радить скористатися набутками, які були представлені під час Всеукраїнської естафети "Нові горизонти української школи". Зокрема, згідно з порадами профільного міністерства, педагоги мають скористатися можливістю навчання одних вчителів іншими, брати шефство над своїми колегами з іншого навчального закладу та співпрацювати з учнями. "До кінця 2011 року всі вчителі країни мають оволодіти навичками використання ІКТ на рівні "Початківець". Паралельно можливо організувати навчання більш досвідчених у цьому питанні вчителів на рівні "Активний користувач", "Експерт", – зазначив заступник міністра освіти і науки, молоді та спорту Борис Жебровський. Щодо контролю за навчанням педагогів, відповідність рівня оволодіння вчителями інформаційно-комунікаційними технологіями орієнтовним вимогам мають визначати місцеві органи управління освітою. У свою чергу, міністерство передбачає проведення моніторингу комп’ютерної грамотності вчителів. За результатами моніторингу, навчальним закладам, всі вчителі яких відповідатимуть вимогам до рівня володіння ІКТ, місцеві відділи освіти мають видавати сертифікат "100 відсотків володіння ІКТ". Нагадаємо, що згідно з дослідженням "Інновації в навчанні", що було проведено цього року за ініціативи Microsoft, половина викладачів назвали власну недостатню технічну підготовку серйозною перешкодою для впровадження IT в освіті. У той же час, серед причин, які перешкоджають впровадженню інформаційних технологій у школах, 61% освітян відзначають недостатню кількість комп’ютерів. Хоча офіційна статистика свідчить, що понад 93% українських шкіл мають комп’ютери. Утім, часто вони є застарілими і не відповідають сучасним вимогам. При цьому на початку 2010 – 2011 навчального року в Україні на 28 учнів припадав лише 1 комп'ютер. Для порівняння – у Європі та США в середньому 1 персональний комп’ютер на 5-7 учнів.
http://osvita.ua/
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ,
МОЛОДІ ТА СПОРТУ
УКРАЇНИ
01135, м. Київ, проспект Перемоги, 10, тел. (044) 486-24-42, факс (044) 236-10-49, ministry@mon.gov.ua
від 24.06.11 №
_1/9-493____
на № ___ від
Міністерство
освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління освіти
і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій
Інститути післядипломної
педагогічної освіти
Щодо організації навчання вчителів
з використання
інформаційно-
комунікаційних технологій
На виконання пункту 3.18 наказу
Міністерства від 11.05.11 № 436 «Про
підготовку до початку 2011/2012 навчального року» щодо стовідсоткового
оволодіння вчителями загальноосвітніх навчальних закладів до кінця 2011 основ
інформаційно-комунікаційних технологій надсилаємо методичні рекомендації щодо
навчання вчителів основам інформаційно-комунікаційних технологій.
Додатки: зазначене на 2 арк.
Заступник Міністра
Б. М. Жебровський
С.Дятленко
486-74-76
Додаток
до листа МОНмолодьспорт
від
«24»червня 2011 р. № 1/9-493
Методичні рекомендації
щодо навчання вчителів
основам
інформаційно-комунікаційних технологій.
Запровадження в навчально-виховний
процес шкіл інформаційно-комунікаційних технологій є вимогою часу. На сьогодні,
без використання інформаційно-комунікаційних засобів не можливо забезпечити
рівний доступ до якісної освіти для всіх учнів.
З початком комп’ютеризації
навчальних закладів проводилася і підготовка вчителів. Оволодіння вчителями
основами інформаційно-комунікаційних технологій здійснювалось:
-
під час навчання в педагогічних
навчальних закладах;
-
під час курсів підвищення кваліфікації
в Інститутах післядипломної педагогічної освіти;
-
шляхом самоосвіти;
-
шляхом проведення курсів окремими потужними міжнародними ІТ-корпораціями тощо.
З метою
забезпечення 100-відсоткового оволодіння вчителями до
кінця 2011 року основ інформаційно-комунікаційних технологій Міністерство
рекомендує активізувати традиційні, наведені вище, форми організації роботи та
запроваджувати інноваційні форми, які були представлені під час Всеукраїнської
естафети "Нові горизонти української школи":
-
вчитель – вчитель. Ця форма
передбачає навчання одних вчителів іншими, які мають навички володіння ІКТ, в
межах одного навчального закладу. Досвід впровадження такої форми мають майже
всі регіони країни;
-
школа – школа. Навчальні заклади,
в яких вчителі володіють інформаційно-комунікаційними технологіями беруть
шефство над своїми колегами з іншого(их) закладу(ів) з метою підвищення рівня
їх ІК компетентності. Досвід подібної роботи мають заклади міста Києва;
-
учень – вчитель. Подібна форма
спрямована на співпрацю між вчителем і учнем, в ході якої йде двосторонній
обмін інформацією. Вона дозволяє вчителям підвищити свій рівень володіння ІК
технологіями та покращити взаєморозуміння з учнями. Досвід такої форми роботи
не настільки поширений, але він апробований у окремих закладах більшості
регіонів країни.
Кожен
вчитель загальноосвітнього навчального закладу, незалежно від ступеня, типу,
форми власності закладу та рівня своєї кваліфікації, повинен вміти
орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею
відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного
суспільства. А саме:
Створювати:
-
текстові
документи;
-
таблиці;
-
малюнки;
-
діаграми;
-
презентації.
Використовувати:
-
Інтернет-технології;
-
локальні
мережі;
-
бази
даних.
Здійснювати:
-
анкетування;
-
діагностування;
-
тестування;
-
пошук
необхідної інформації в мережі Інтернет.
Розробляти власні електронні продукти (розробки уроків, демонстраційний матеріал, )
Поєднувати готові електронні продукти (електронні
підручники, енциклопедії, навчальні програми, демонстраційні програми т.
п.) у своїй професійній діяльності.
Відповідність
рівня володіння вчителями інформаційно-комунікаційними
технологіями наведеним вище орієнтовним вимогам мають визначати місцеві органи
управління освітою. Міністерство передбачає проведення моніторингу навченості
вчителів.
Навчальним закладам, всі вчителі
яких відповідають вимогам до рівня володіння ІКТ, районні (міські) відділи
освіти видають сертифікат «100 відсотків володіння ІКТ».
З метою заохочення
вчителів до оволодіння навичками використання ІКТ органи місцевого
самоврядування можуть встановлювати інші форми морального та матеріального
стимулювання (щомісячні, квартальні диференційовані доплати вчителям відповідно
рівня, преміювання, першочергове постачання засобів ІКТ тощо).
|