РЕГІОНАЛЬНА УГОДА
між Таращанською
районною державною адміністрацією,
Таращанською районною
радою та
Таращанською районною
громадською радою
по координації
діяльності профспілкових організацій
на 2012 рік
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Регіональну угоду (далі — Угоду)
укладено відповідно до Закону України «Про колективні договори і угоди» між
Таращанською районною державною адміністрацією (далі - райдержадміністрація),
Таращанською районною радою (далі – райрада) з однієї сторони та Таращанською
районною громадською радою по координації діяльності профспілкових організацій,
галузевими органами профспілок району (далі районна координаційна рада
профспілок) з другої сторони (далі —
Сторони).....
1.11. На
протязі всього терміну чинності даної Угоди, після підписання її Сторонами, при
умові виконання райдержадміністрацією і райрадою всіх зобов’язань, а власниками
і роботодавцями – колдоговорів, виборні органи профспілок не будуть виступати
організаторами колективних трудових конфліктів, акцій протесту і страйків.
Акції протесту (збори, мітинги, пікетування, демонстрації тощо...) в знак
солідарності з іншими профспілковими чи політичними органами, профспілки
зобов’язуються організовувати лише у встановленому законодавством порядку, не
допускаючи нанесення шкоди виробничій діяльності.
II. СПРИЯННЯ РОЗВИТКУ
ВИРОБНИЦТВА ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
ПРОДУКТИВНОЇ ЗАЙНЯТОСТІ
2.1.
У СФЕРІ РОЗВИТКУ ВИРОБНИЦТВА
2.2. У СФЕРІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОДУКТИВНОЇ ЗАЙНЯТОСТІ....... III. ОПЛАТА ПРАЦІ
Сторони домовилися:
3.1. Систематично проводити аналіз
рівня життя населення району та готувати пропозиції щодо удосконалення
регіональної політики оплати праці. Сприяти створенню умов щодо стабільного
зростання реальної заробітної плати.
3.2. Забезпечити зростання середньої
заробітної плати в цілому по економіці району в 2012 році — не нижче ніж на 15 відсотків порівняно з 2011 роком, в
2013 році — не нижче ніж на 16
відсотків порівняно з 2012 роком.
Забезпечити в 2012 і
наступних роках середньорічне зростання середньомісячної реальної заробітної
плати на рівні не нижчому, ніж зростання реального внутрішнього валового
продукту.
Конкретні темпи
зростання середньої заробітної плати визначаються у колективних договорах,
місцевих галузевих угодах з дотриманням вище визначених темпів.
3.3. Провести роботу по дотриманню
тарифної системи, як основи формування міжкваліфікаційних (міжпосадових)
співвідношень в оплаті різних кваліфікаційних груп робітників.
При цьому,
забезпечити встановлення місячних тарифних ставок (окладів) некваліфікованих
робітників не нижче розміру мінімальної заробітної плати, яка встановлена
законодавством України.
Рекомендувати при
укладанні колективних договорів на підприємствах, що не мають галузевих угод,
застосовувати міжкваліфікаційні співвідношення для встановлення тарифних ставок
робітникам. Розмір заробітної плати некваліфікованого
працівника небюджетної сфери за повністю виконану норму часу в нормальних
умовах праці повинен перевищувати фактичний розмір прожиткового мінімуму для
працездатних осіб, розрахований спеціально уповноваженим центральним органом
виконавчої влади в галузі праці та соціальної політики за попередній місяць
відповідно до законодавства.
Встановлювати
мінімальну тарифну ставку робітника І
розряду (крім установ,
організацій та закладів окремих галузей бюджетної сфери) міжпосадові, міжрозрядні співвідношення заробітної плати, ставки
(оклади) працівників загальних (наскрізних) професій і посад (крім бюджетної
сфери) у розмірах не нижчих від визначених Генеральною, регіональною та
галузевими угодами.
3.4. Встановити, що частка основної
заробітної плати у середній повинна бути на рівні, не меншому ніж досягнутий на
1 січня 2012 року. Передбачати у колективних договорах, галузевих угодах
здійснення заходів, спрямованих на збільшення частки заробітної плати в
операційних витратах з реалізованої продукції, робіт, послуг.
3.5. Сприяти збільшенню частки витрат
на оплату праці у валових витратах на виробництво продукції (послуг).
Запровадити періодичний моніторинг цього показника по визначальним для
економіки району галузям та інформувати про його результати Сторони соціального
діалогу.
3.6. Установити перелік і розміри доплат
та надбавок до тарифних ставок, окладів і посадових окладів працівників,
підприємств, установ і організацій, що мають міжгалузевий характер (крім
бюджетної сфери), для встановлення у колективних договорах на рівні не нижчому
встановлених Генеральною Угодою (пункт 2.11.).
3.7. Вживати заходів для внесення в
колективні договори підприємств, установ, організацій району положень щодо
участі трудового колективу у формуванні, розподілі та використанні прибутку.
3.8. Забезпечувати своєчасну та в
повному обсязі виплату заробітної плати на підприємствах, в організаціях та
установах усіх форм власності.
Несвоєчасну чи не в
повному обсязі виплату заробітної плати кваліфікувати як грубе порушення
законодавства про працю та цієї Угоди і вживати спільних оперативних заходів
відповідно до законодавства.
3.9. Проводити постійний моніторинг та періодично
обмінюватися інформацією про стан дотримання законодавства і положень цієї
Угоди у сфері оплати праці та здійснювані заходи за фактами виявлених порушень.
3.10. Уразі затримки виплати заробітної
плати працівникам, домогтися від роботодавців надання на вимогу профспілок
інформації про наявність коштів на рахунках підприємства відповідно до статті
45 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності», а
на вимогу працівника - довідки про нараховану і невиплачену йому заробітну
плату відповідно до статті 31 Закону України «Про оплату праці».
3.11. Вжити заходів, які забезпечать недопущення
заборгованості з виплати заробітної плати на економічно активних підприємствах.
3.12. Вжити дієвих заходів щодо
погашення у 2012 році боргів із заробітної плати працівникам економічно
неактивних підприємств та підприємств-банкрутів, що склалися на кінець 2011 року.
3.13. Вжити заходів щодо системного
підвищення середньої заробітної плати в бюджетній сфері відповідно до норм
чинного законодавства.
3.14. Добитися щоб заробітна плата на всіх підприємствах, незалежно
від форм власності, виплачувалася у грошовій формі не менше як два рази на місяць в дні визначені
колективними договорами відповідно до ст. 115 КЗпП України.
Не допускати
виплату заробітної плати у формі боргових зобов'язань, розписок або будь-якій іншій формі.
Як виняток, за бажанням працівників, колективним договором може передбачатися часткова виплата
заробітної плати натурою, але не більш як 50
відсотків нарахованої в грошовій формі, за
цінами, що не перевищують собівартості продукції.
Порядок формування фонду натуроплати, співвідношення між грошовою і натуральною формами
виплати, перелік видів продукції, якою буде
виплачуватися (крім заборонених чинним законодавством), ціни для обчислення
натурпродукції, терміни виплати натуроплати встановлювати в колективному договорі.
Домогтися проведення оплати праці працівникам за надурочні роботи та
забезпечення авансування витрат на службові
відрядження у відповідності з діючим законодавством.
3.15. Дати можливість підприємствам здійснювати продаж продукції, товарів, чи надання послуг в рахунок заробітної плати, але виключно
за бажанням працівника, без жодного
примусу за справедливими і розумними цінами, встановленими не з метою одержання прибутку, а в інтересах працівника,
на умовах, встановлених в колективному договорі.
3.16. Домогтися забезпечення на
підприємствах усіх форм власності індексації заробітної плати у зв'язку із
зростанням індексу споживчих цін та компенсації у разі її несвоєчасної виплати згідно
з чинним законодавством.
Здійснювати
необхідні заходи щодо недопущення створення заборгованості з заробітної плати.
При наявності заборгованості з заробітної плати складати узгоджені з виборними органами
профспілок відповідного рівня графіки її погашення та проводити виплату працівникам
заборгованості разом із компенсацією втрати частини грошових доходів у зв'язку
з порушенням термінів їх виплати.
3.17. Добиватися щоб час простою не з вини працівника
оплачувався у розмірах визначених в колективному договорі, але не нижче від 2/3 тарифної ставки (окладу) посадового
окладу працівника, а при вимушеному застосуванні режиму неповного
робочого часу за ініціативи роботодавця, оплату праці він здійснював на умовах,
встановлених в колективному договорі. При
цьому вимагати щоб її розмір був не меншим за встановлений згідно з трудовим договором, а відрахування страхових
внесків до Пенсійного фонду України здійснювалося у розмірі, не меншому за
необхідний для зарахування страхового пенсійного стажу працівників.
3.18. Домогтися від власників або уповноважених ним органів всіх
форм власності здійснення практики щомісячної видачі працівникам документально
підтверджених повідомлень (розрахункових листів) про розміри нарахованої та
належної до виплати заробітної плати, розміри і підстави відрахувань та
утримань із неї.
3.19.
Вивчати та аналізувати стан нормування праці на підприємствах із наданням
організаційно-методичної допомоги щодо вдосконалення цієї роботи.
3.20. Систематично оприлюднювати в місцевих
ЗМІ, інформацію щодо вжиття заходів впливу до керівників підприємств, де є
наявні борги із заробітної плати, або не забезпечуються гарантії в оплаті
праці, а також щодо проведених інспектором Територіальної державної інспекцією
праці перевірок дотримання чинного законодавства з оплати праці на
підприємствах усіх форм власності і господарювання та про їх результати.
3.21.
Запропонувати інспектору Територіальної державної інспекції праці:
- щокварталу надавати
соціальним партнерам інформацію щодо кількості наданих приписів щодо
несвоєчасної виплати заробітної плати, кількості виконаних (невиконаних) приписів
з наростаючим підсумком з 1 січня 2012 р. та про заходи виливу до керівників
підприємств, які не виконали приписи;
- практикувати
проведення перевірок виконання договірних гарантій в сфері оплати праці,
встановлених Угодою, на підприємствах спільно з головами первинних
профорганізацій (профорганізаторами) або представниками від профспілок.
3.22. Працівникам, попередженим про
наступне звільнення відповідно до п.1 ст.40 КЗпП України, у разі перегляду у
цей час на підприємстві форм, систем, розмірів оплати праці, забезпечити
підвищення тарифних ставок (посадових окладів) у порядку, що встановлюється на
підприємстві.
3.23. Погоджувати встановлення тарифів
на житлово-комунальні послуги, що надають комунальні підприємства, лише на
підставі економічного обґрунтування та встановлення норми оплати праці працівникам
цих підприємств відповідно до норм Генеральної і галузевої угод, з
застосуванням нормативів чисельності працівників достатніх для надання у
повному обсязі якісних послуг.
3.24. Проводити моніторинг стану укладення
колективних договорів на підприємствах, в організаціях та установах .......
IV. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА
ЗДОРОВ'Я ПРАЦЮЮЧИХ,
УМОВИ ПРАЦІ ТА
ВІДПОЧИНКУ,
ОХОРОНА НАВКОЛИШНЬОГО
ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА
Розглядаючи питання
охорони праці, умов праці та відпочинку в якості пріоритетних напрямів
співпраці в умовах забезпечення гідної праці,
Сторони домовилися:
4.1. Добиватися встановлення умов
охорони і безпеки праці визначених Законами України «Про охорону праці», «Про
пожежну безпеку», «Про цивільну оборону», «Про дорожній рух», рекомендаціями
Державного Комітету України по нагляду за охороною праці, Міністерства праці,
Федерації профспілок України та наказів Міністерства охорони здоров’я України
від 23.03.2001 року № 112, № 113 «Про заходи попередження виробничого
травматизму в установах та закладах охорони здоров’я України» та «Про заходи
запобіганню дорожньо-транспортних пригод на автотранспорті» відповідно.
4.2. Створити протягом дії Угоди служби охорони
праці в органах виконавчої влади відповідно до законодавства України. Добиватися
від власників або уповноважених ними осіб створення служб охорони праці та
призначення відповідальних з охорони праці в структурних виробничих підрозділах
відповідно до законодавства.
4.3. Визначити, що особливості
регулювання робочого часу і часу відпочинку окремих категорій працівників,
робота яких безпосередньо пов’язана з обслуговуванням населення та об’єктів
підвищеної небезпеки, встановлюються колективними договорами або галузевими
угодами.
4.4. Підтримувати та заохочувати ініціативи підприємств
району щодо запровадження та поширення екологічно чистих технологій, шляхом
встановлення механізмів морального та матеріального стимулювання.
4.5. Сприяти реалізації районної
програми поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища.
Вживати заходів щодо соціального
захисту працюючих, зайнятих на роботах із шкідливими умовами праці, поліпшенню
умов праці, виробничого побуту та приведення робочих місць до
санітарно-гігієнічних норм на підприємствах, установах, організаціях усіх форм
власності.
Не допускати залучення жінок у дітородному віці до
виконання робіт із застосуванням
пестицидів чи отрутохімікатів.
Домогтися
достатнього забезпечення працівників спецодягом, іншими засобами
індивідуального захисту.
4.6. Передбачати у розділі «Охорона праці та
здоров’я» колективних договорів підприємств, установ і організацій всіх форм
власності:
зобов’язання
роботодавця щодо проведення атестації робочих місць за умовами праці, відповідно
до законодавства;
перелік робіт, де
через умови виробництва працівнику не можна встановити перерву для відпочинку і
харчування з створенням можливостей для прийняття їжі працівниками, зайнятих на
таких роботах;
умови і порядок
запровадження скороченої тривалості робочого часу з одночасним збереженням
розміру заробітної плати для працівників, що мають дітей до 14 років або
дитину-інваліда.
4.7. Домогтися щоб власники або
уповноважені ним особи та первинні профспілкові організації в укладених
колективних договорах в обов’язковому порядку затверджували переліки професій і
посад працівників:
- яким видається
безкоштовно спецодяг, спецвзуття та інші засоби індивідуального захисту;
- робота яких
пов’язана із забрудненням та потребує безкоштовної видачі мила, знешкоджуючих
та мийних засобів;
- яким надається
безкоштовно лікувально-профілактичне харчування за встановленими нормами, а
також яким надається безплатно молоко або інші рівноцінні харчові продукти.
4.8. Вимагати від власників або
уповноважених ними осіб розробки і виконання колдоговірних комплексних заходів
стосовно приведення існуючого рівня безпеки праці до відповідних нормативів.
4.9.
Кожного півріччя проводити аналіз обставин і причин нещасних випадків зі
смертельними наслідками та вжити заходи щодо їх усунення.
4.10. Організовувати проведення
навчання і перевірку знань посадових осіб підприємств установ і організацій
району з питань охорони праці.
4.11. При формування бюджету на
відповідний рік сприяти виділенню коштів:
- на охорону праці 0,5 відсотка фонду оплати праці
відповідно до ст. 19 Закону України « Про охорону праці»;
- на культурно-масову, фізкультурну та
оздоровчу роботу не менше 0,3
відсотка фонду оплати праці відповідно до ст. 44 Закону України «Про професійні
спілки їх права та гарантії діяльності» та ст. 250 Кодексу законів про працю
України.
Передбачати у бюджеті кошти:
- на оплату праці
працівників освіти району з урахуванням видатків для надання матеріальної
допомоги на оздоровлення відповідно до наказу МОН України від 26.09.05 № 557
«Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів
працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» та змінами
і доповненнями, внесеними наказом МОН України від 25.10.05 р. № 614, від 06.03.06 р. №
151.
- на оплату праці
працівників медичних закладів районної комунальної власності з урахуванням
видатків для надання матеріальної допомоги в тому числі на оздоровлення (накази МОЗ від 06.04.2001 р. №161/137
«Про впровадження та затвердження умов оплати праці працівників закладів
охорони здоров’я та установ соціального захисту населення» п.3, та від 15.03.2004 р.
№55/137 «Про внесення змін та доповнень до умов оплати праці працівників
закладів охорони здоров’я та установ соціального захисту населення»);
- на оплату праці
працівників культури (працівників державних і комунальних бібліотек) району з
урахуванням видатків для надання матеріальної допомоги на оздоровлення (Постанова Кабінету Міністрів від 30.09.2009 р.
№1062 «Про доповнення Постанови Кабінету Міністрів України від 22.01.2005 р. №
84 та Постанови Кабінету Міністрів від 15.09.2010 р. №840 «Про виплату працівникам
державних і комунальних клубних закладів допомоги на оздоровлення та
матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань», Постанова
Кабінету Міністрів від 12.10.2010 р. №932 «Про внесення зміни до постанови
Кабінету Міністрів від 22.01.2005 р. № 82).
У відповідних місцевих
бюджетах кошти на вказані виплати обов'язкового характеру передбачити в повному
обсязі, стимулюючого характеру – в рамках наявного фінансового ресурсу.
4.12. Виходячи з фінансових можливостей підприємства, пропагувати встановлення через
колективні договори додаткових пільг, компенсацій, які б перевищували
відповідні нормативи, передбачені
законодавством, за рахунок прибутку, насамперед додаткові доплати до розміру одноразової допомоги потерпілим, сім'ям загиблих на виробництві.
4.13. Щороку 28 квітня організовувати та проводити в районі та на
підприємствах, установах, організаціях комплекс заходів до Всесвітнього дня
охорони праці, аналізувати стан забезпечення умов
праці, виробничого травматизму і професійних захворювань, за підсумками
розгляду оприлюднювати в місцевих засобах масової інформації огляд стану
охорони праці в районі. V. У СФЕРІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
СОЦІАЛЬНИХ ГАРАНТІЙ
5.1. СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ І
ЗАДОВОЛЕННЯ ДУХОВНИХ ПОТРЕБ НАСЕЛЕННЯ
5.2. СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ВЕТЕРАНІВ
ПРАЦІ
VІ. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
|